А що таке: «музичний вплив»?

    Надзвичайно багато аспектів впливають на «музичний смак» кожної людини. Адже, сумнівно, що жителю Індії буде до вподоби європейська поп-музика, а європейцю – східні мотиви. Тому, кожна людина сама для себе визначає, яка музика її приваблює, яким течіям надавати перевагу і як часто «вносити в свої будні – ноти». На мою думку, все залежить від того, які емоції у вас викликає даний «музичний твір».

З однієї сторони, ми сприймаємо музичний твір як елементарне акустичне сприймання звукових сигналів як щось таке, що ми чуємо і що діє на органи слуху. А з іншої – це процес пізнання уявленого художнього змісту в музичній матерії. В нашій свідомості відтворюються образи, думки та переживання. Все залежить від нашого психоемоційного стану в момент прослуховування конкретного музичного твору.

  Яким буде вплив музики на людину залежить від багатьох факторів. І результати впливу, відповідно, – також. Музика може не лише змінити настрій – покращити або ж погіршити його, допомогти розслабитися та заснути, або ж прокинутися, а і вплинути на стан здоров’я: звуки органа – стимулюють мозкову діяльність, сприяють нормалізації енергетичних потоків у хребті. Струнні інструменти: скрипка, віолончель, арфа, гітара – нормалізують роботу серцево-судинної системи. Ударні інструменти – допомагають відновити ритм серця, лікують печінку і кровоносну систему. Духові ж – сприяють роботі дихальної системи, очищають легені і бронхи. Гра на фортепіано – очищає щитовидну залозу та нормалізує роботу нирок, а також, що важливо, – допомагає гармонізувати психіку.

Як виявили психологи, мелодія з ритмом 60 ударів на хвилину, діє на людину як медитація, адже, з’являється відчуття спокою та впевненості у собі, покращується пам’ять та працездатність. Така мелодія може відвернути людину від проблеми, сповільнюючи мозкову діяльність.

Також, деякі мелодії допомагають вибудувати асоціативний ряд певних подій і моментів життя, як позитивних, так і негативних.

А от американські маркетологи за допомогою ритмів регулюють наповненість залу тої чи іншої продукції споживачами. Це ж стосується і закладів громадського харчування. Наприклад, в години пік, в МакДональдс звучить ритмічна та швидка музика, яка забезпечує збереження швидкого робочого темпу відвідувачів, які швидко роблять замовлення та поспішають у справах. В інший же час, звучать легкі повільні мелодії, щоб відвідувачі нікуди не поспішали та робили більше замовлень. На сьогоднішній день, в Сполучених Штатах Америки існує велика кількість компаній, що розробляють музичне оформлення для торговельних підприємств. Тому, і не дивно, що ця тема набуває неабиякої популярності.

Хочу звернути увагу на ще один аспект, який є, на мою думку, дуже важливим. Зазвичай, людина реагує на гучну слухову інформацію ситуативно: наближається автомобіль або «водій повинен дати дорогу автомобілю швидкої допомоги», розуміючи, що звук попереджає про небезпеку. А в звичних умовах – нормальним рівнем звуку (шуму) вважається 20-30 децибел (рівень звукового тиску), а допустима величина – 80 дБ. Звук же рівнем в 130 дБ може викликати больові відчуття, а 150 дБ – ставати нестерпним.

А тепер подумаємо, рівень звуку в 130 децибел може досягти будь-який МР-3 плеєр, а при необхідності ізолювати себе від шуму міста – людина, швидше за все, робитиме все для того аби звук у навушниках йшов концентровано та цілеспрямовано в барабанну перетинку. А про дискотеки, думаю, і говорити вже немає змісту.

Звичайно, коли ми їдемо в маршрутці, нам хочеться «зануритися» у власний світ спогадів, роздумів, мрій чи ілюзій; на дискотеці – хочеться «проникнутися» атмосферою, у лаундж-пабі – просто відпочити…. «На кожний товар – є свій покупець». Кожна нотка, ритм, мелодія знайде свого слухача, але – чи станете ним Ви?

 

СТУДІЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ «АМ-ВЕРІТАС»

 

Cтатті психолога Ніронович Ірини друкуються в журналі “RIA Lviv”

Записатися на консультацію

 


×
Написати нам

 

Ваше ім'я, або псевдонім (обов'язково)

Ваш email (обов'язково)

Номер телефону (обов'язково)

×
Написать нам
[contact-form-7 404 "Not Found"]
×